Första inlägget


Ja som sagt första bästa inlägget nånsin, Bloggen handlar om min bror som kämpar mot sin sjukdom som heter jörgensentrma jätte svårt att stava, men kan få stavning när mamma kommer hem.
det är en sjukdom som man inte kan gå över och han har problem med tarma osv.
Som gör att han måste opereas nästan hela tiden, Han operades första gången när han bara var tre månader,
Hemskt att en sån ung liten bebis redan måste opereras redan vid den åldern bara tre månader gammal,
sen dess har han gjort operationer från och till han har gjort mer en 100 operationer och varit i olika koridorer och sjukhus , nya läkare, nya människor, ny smärtor, ny slangar , allt är nytt hela tiden. En pojk vid 10 års åldern som måste gå igenom så himla mycket. Jag är hans storesyster som är 15 år gammal och sett hela hans unga liv mest vart på sjukhus, Hur ont han har efter hur dåligt familjen mår av det. Ingen mår bra och absolut inte jag för jag och andreas har samma kött och blod han är min älskling min älskade lillebror som betyder mer en allt på dena jord , Han är precis som mig kaxig är sig själv , sköter inte skolan , skiter i om folk snackar skit om än kört sitt egna race helt enkelt starkaste grabben som verkligen visar sin sjukdom och alla andra att han är starkare en oss som är friska, Han klarar allt min lillebror jag är stolt över att vara han syster det har jag varit sen den dagen han föddes han är precis som oss andra bara att han inte kan gå och har fel på tarmarna. Han har haft många operationer men alltid klarat dom visat att han orkar visst han får ta smärtan men så stark som han är så klarar han vad som helst spelar ingen roll han klarar allt!
Snart har han en ny operation nån stans i augustie eller nästa månad därpå som ska vara i 13 timmar och då ska han få ligga i en kuvös eller vad det heter för att han kommer inte orka annars för han måste få hjälp att andas och så att hjärtat slår för 13 timmars operation för en 10 åring är inte bra , narkosen är den som är farligast. Men det klarar han , jag ser absolut inte fram i mot det hära men jag visar det inte för honom jag är med hanhela tiden och kommer alltid vara med han och jag kommer stötta han till 100 % iallalägen och det vet han. Men nu fick ni veta lite iallfall. Mer kommer självklart, Och så kommer han själv skriva i den hära bloggen. Och vi ser självklart fram imot många läsare.
Mvh Jennifer.
Puss


Kommentarer
Postat av: Jonna

Naw, vad gulligt av dig! Stackars kille.

2009-07-29 @ 22:39:38
Postat av: jana

jätte fint!:)

2009-07-29 @ 22:50:33
URL: http://ineedamantomakeithappend.blogg.se/
Postat av: KAAARROOOO!

stackars killen ju .. kommer nog följa denna blogg iaf :)

2009-07-29 @ 22:57:22
URL: http://kajolins.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Kul att ni kommenterar,

tacktacktack! brorsan kommer nog uppskatta det.

Ja kul att du följer denna ;)

tack Jana som tyckte den var fin.

och tack till jonna :)<3

2009-07-29 @ 22:58:30
Postat av: English

O här finns jag för er oxo gumman ;). puss

2009-07-29 @ 23:02:25
Postat av: Jennifer

det vet jag ;)<3

2009-07-29 @ 23:03:59
Postat av: lisa

Jättefin sida du har gjort:) tänker på er..kramar

2009-07-30 @ 00:16:41
URL: http://www.iaa-76.bloggagratis.se
Postat av: blabla

vad heter du? hela namnet

2009-07-30 @ 00:24:11
Postat av: J

skitsöt lillebror!

2009-07-30 @ 00:37:46
URL: http://juhnnna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jennifer ?

2009-07-30 @ 00:40:57
Postat av: Evelina

Åh vad hemskt, jag får tårar när jag läser det. Tycker så synd om honom, så ung/;

Men det är bra att du finns för honom!

2009-07-30 @ 00:51:05
URL: http://typevelina.blogg.se/
Postat av: Jonnus

Finns vid din sida gumman.. Din bror är galet söt och underbar!

2009-07-30 @ 00:51:05
URL: http://jippihu.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Evelina, inte ska du få tårar ingen av mina bloggläsare ska bli ledsna juh .. så inte ska du få tårar, man ska ha leende på läpparna och ta en dag i taget och se framåt . ") och jonna tack gumman finns alltid för dig med det vet du <3

2009-07-30 @ 00:57:32
Postat av: C

omg han e så söt. stackarn.. :(<3

2009-07-30 @ 01:21:15
URL: http://chajnis.blogg.se/
Postat av: alexandra

åhh, blir ju ledsen när jag läser den :(

han är ju verkligen skit ung, men jag vet att han kommer klara det, & jag tror att han blir starkare av att du är där & att han vet att du stöttar & älskar honom :)

2009-07-30 @ 01:26:19
Postat av: Jennifer

Camilla , jadu synd är det om han men han är stark ;)

Alexandra nejnej inte bli ledsen han kämpar och det går ju bra en så länge han är stark, och ja jag älskar han mer en någon annan han är värdens bästa lillebror!<3

2009-07-30 @ 01:37:13
Postat av: Alina

En väldigt söt lillebror har du, lider med honom,dig och familj med hans sjukdom. Men så länge du är stark med honom tror jag att han klarar detta, började nästan gråta när jag läste vad du skrivit. Så oerhört rörande, väldigt fint! Ser fram emot vad lillebror din har att säga. Ha det så bra.

Kram :)

2009-07-30 @ 01:51:38
URL: http://makesense.blogg.se/
Postat av: amanda

otroligt fin blogg, lider med honom och din familj. Värdig blogg att läsa, ska följa den hela tiden ! du är grym tjejen (Y) pussss

2009-07-30 @ 01:56:14
Postat av: Jennifer

Alina och amanda.

Alina tack så jätte mycket vet värdens sötaste, tack för att du lider med oss och samma med dig amanda, Ja tack för att ni följer den allesamans, Min bror kommer snart hem fårn sin pappa så glad han kommer bli när han ser alla som kommenterar och läser! <33

2009-07-30 @ 02:06:42
Postat av: Anonym

Stakkars din lillebror <3 tkr synd om honom =(

Hoppas operationen går bra ! Värdig blogg att läsa, ska följa den <3

Hoppas allt går bra!



Ta hand om er, Kram !

2009-07-30 @ 14:05:24
URL: http://youhavetosmiletoday.blogg.se/
Postat av: Jennifer

tack så hemskt mycket självklart kommer den gå bra får vi hoppas på. och när lillebror ser hur om tyckt han är så blir han ju trotst allt starkare.

skönt att du forsätter följa bloggen. kramkram

2009-07-30 @ 14:08:44
Postat av: mamma m

2009-07-31 @ 08:17:06
Postat av: Mamma Marika

Lästa mina barns tankar,men en sak som jag tycker att ni ska sluta tycka synd om honom.

Det här är hans vardag,han vet inget annat som att gå tex.... Det viktigaste är att han är frisk och att benen inte kommer funka och han inte kommer kunna gå.

Han kan göra allt som alla andra kan om inte mer =)

Skriver er en annan dag och kan förklrara för er om det är nåt ni undrar.

Älskar mina barn Emil **han har många operationer framför sig.Andrea och Jennifer.

Ni är mitt allt. puss

2009-07-31 @ 08:26:42
Postat av: silvana

så jävla söt av dig att göra en blogg till din lillebror, det får mig att tänka hur mke min bror betyder för mig o att han e frisk men att ibland vet man inte vad man har liksom.

hoppas din lillebror mår bättre efter den operationen dom ska göra i augusti, shit vad rörd jag blir :'♥

2009-08-04 @ 22:42:46
URL: http://ssilvanas.blogg.se/
Postat av: jacqueline

jag började gråta ;/ finns här om det är ngt<3

2009-08-05 @ 10:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0